Ще трохи про словник Кочерги та Мейнаровича

Тут обговорюються словники e2u та концепція їх розвитку

Модератор: Анатолій

Відповісти
Max
Повідомлень: 164
З нами з: П'ят грудня 28, 2012 4:34 pm

Ще трохи про словник Кочерги та Мейнаровича

Повідомлення Max »

Щодо "хемії". Зараз у Греції помітні спроби відродити "етимологічно правильне" написання ΧΥΜΕΙΑ. Див., зокрема, посиланя нижче.

http://www.chemist.gr/2011/02/4812/
http://webapp1.dlib.indiana.edu/newton/ ... ication.do

[img]

[/img]

[img]ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΝ ΣΥΜΒΟΥΛΝ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ. ΣΧΟΛ ΕΤΟΣ 2012 -2013
ΕΝΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Α ΤΡΙΜΗΝΟΥ 2012-2013
ΜΑΘΗΜΑ: ΧΥΜΕΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 1/εβδομάδα
Προβλ.
ιδ. ρ.
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
ΙΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Ο/Η Μαθητής/τρια να μπορεί:
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ - ΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
2
ΕΙΣΑΓΓΗ ΣΤΗ ΧΥΜΕΙΑ
1.1 Τι είναι η Χυμεία και γιατί τη
μελετάμε
1.2 Καταστάσεις των υλικών
Όπως αναγράφονται στο σχολικό
βιβλίο (σελ 3 & 15)
• Ενημέρωση για την ύλη και διαθεματικές δραστηριότητες.
• Γνωριμία με το εργαστήριο
• Τρόποι μελέτης σχολικού βιβλίου
• ιαθ. ραστ: Μεγάλες χυμικές ανακαλύψεις (πυρίτιδα,
λιπάσματα, εντομοκτόνα, χρώματα, πλαστικά κλπ) και συνέπειές
τους στην εξέλιξη του πολιτισμού (Γλώσσα, Ιστορία. Τεχνολογία)
1
ΕΙΣΑΓΓΗ ΣΤΗ ΧΥΜΕΙΑ
1.3
Φυσικές ιδιότητες των υλικών
Όπως αναγράφονται στο σχολικό
βιβλίο (σελ 20)
• Ο 2ος διδακτικος στόχος μπορεί να επιτευχθεί μόνο
πειραματικά και ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη και
υποχρεωτική η πραγματοποίηση της 1ης εργαστηριακής
άσκησης
1
2.1
Το νερό στη ζωή μας
Όπως αναγράφονται στο σχολικό
βιβλίο (σελ 24)
• Οι 1ος και 3ος στόχοι μπορούν να επιτευχθούν εναλλακτικά και
μέσω διαθεματικής δραστηριότητας με τίτλο: «Νερό και Ζωή»
(Βιολογία, Φυσική, Ιστορία, Οικ. Οικονομία, Αισθητική Αγωγή,
Γεωγραφία, Γλώσσα)
1
2.2
Το νερό ως διαλύτης - Μείγματα
Όπως αναγράφονται στο σχολικό
βιβλίο (σελ 30)
• Οι 1ος 2ος και 3ος διδακτικοί στόχοι μπορούν να επιτευχθού
μόνο πειραματικά και ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη και
υποχρεωτική η πραγματοποίηση της 2ης εργαστηριακής
άσκησης
4
2.3
Περιεκτικότητα διαλύματος
Εκφράσεις περιεκτικότητας
Όπως αναγράφονται στο σχολικό
βιβλίο (σελ 35)
• Ο 2ος διδακτικος στόχος μπορεί να επιτευχθεί μόνο
πειραματικά και ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη και
υποχρεωτική η πραγματοποίηση της 3ης εργαστηριακής
άσκησης
• Συλλογή συσκευασιών προϊόντων καθημερινής χρήσης.
Καταγραφή και επεξήγηση των ενδείξεων περιεκτικότητας
• Να δοθούν απλές μόνο αριθμητικές εφαρμογές
• Γραπτή αξιολόγηση Α’τριμ.(ΥΠΟΧΡΕΤΙΚΗ)[/img]

Тобто політичні кроки авторів словника йдуть урозріз із кроками самих еллінів.
Я саме пишу статті про походження цього терміна. Коли вийдуть - дам знати.

А ще транскрипція (певно, авторська) не узгоджується з загальноприйнятою в авторитетних словниках - таких, як Webster dictionary чи словник Мюллера.

А ще, згідно з українською семантикою, Банахів простір - це простір, який належить Банаху. Тобто в нього авторське право на використання цього простору. Я якщо Банах винайшов і описав цей простір - тоді він банахів.

І таких огріхів дуже багато. Ще раз повторюю: робота велика, але відчутно брак фахівців.
Відповісти

Повернутись до “Обговорення словників”